مکمل های بدنسازی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1397
بازدید : 115
نویسنده : admin
مکمل بدنسازی را نمی توان جایگزین مناسبی برای غذا در نظر گرفت چرا که این مکمل ها همه ی مواد مغذی و مزایا و منافع غذاها مثلاً ویتامین میوه ها و سبزیجات را به بدن نمی رسانند واین مکمل ها در کنار وعده های غذایی مناسب باعث رشد عضلات خواهند شد . بنابراین نسبت به بدن شما و همچنین عادات غذا خوردن ورزشکاران باید از مکمل های مناسب بهره ببرند.
مکمل بدنسازی ( مکمل غذایی ) معمولاً توسط افرادی که ورزش می کنند و یا به نوعی درگیر رشته بدنسازی هستند مورد استفاده قرار می گیرند . این مکمل ها معمولاً برای رسیدن به اهداف مختلفی مصرف می شوند که از جمله می توان به مکمل افزایش وزن ( گینر )،مکمل کاهش وزن ( چربی سوز ) ، مکمل های افزایش عملکرد ورزشی ( مکمل پمپ ) و مکمل ریکاوری ، مکمل پروتئین، مکمل کراتین و ... اشاره کرد.همچنین افراد روزانه مکمل های مختلفی مثلاً کراتین ، اسیدهای آمینه شاخه دار، گلوتامین و پروهورمون و ... استفاده می کنند .
بعضی از مکمل ها به صورت جداگانه و بعضی به صورت ترکیبی ( دوره مکمل بدنسازی ) مورد استفاده بدنسازان قرار می گیرند.
نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که مکمل بدنسازی به ورزشکار کمک میکند که به گسترش عضلات بخش های مختلف بدن خود بپردازد و البته در کنار این مسئله بدنساز باید تغذیه مناسب ، تمرین مناسب و استراحت کافی ( زمان ریکاوری ) داشته باشد تا بتواند به اهداف خود برسد.
در مورد مکمل بدنسازی علاوه بر اورجینال بودن مکمل ، زمان مناسب مصرف و مقدار مصرف آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است وبرای این امر فرد بدنساز باید از علم روز بدنسازی و پرورش اندام بر خوردار باشد.
✔ 3 مزیت اصلی مکمل بدنسازی :
مقرون به صرفه هستند ; به عنوان مثال مقدار پروتئین لازم برای یک ورزشکار بالغ با وزن 100 کیلو گرم حدوداً 200 الی 250 گرم به صورت روزانه است. اگر فرد بخواهد این مقدار را با غذای روزانه خود تامین کند باید هزینه زیادی را از لحاظ وقت ( زمان لازم جهت پخت و پز ) و هزینه بپردازد.در صورتی که با کمک مکمل پروتئین می تواند بخش زیادی از این میزان را به راحتی فراهم کند.
استفاده راحت و آسان ; استفاده از این مکمل ها بسیار ساده تر و آسان تر از فراهم کردن غذای روزانه می باشد.
قابل اعتماد ; مکمل های بدن سازی به عنوان مثال آمینو ، پروتئین ، گلوتامین و کراتین و ... آزمایش خود را طی سال ها و دهه های گذشته پس داده اند و اگر ورزشکاران جواب لازم را پس از مصرف این مکمل ها نمی گرفتند شما ورزشکار و بدنسازی را نمی دیدید که از این مکمل ها استفاده کنند.
هر ورزشکاری برای ساختن عضلات بدن خود به طیف مختلفی از مکمل های بدنسازی نیاز دارد که با توجه به علم و دانش پایه موجود و مقدار هزینه مدنظر خود می تواند این مکمل ها را تهیه کند و اطمینان حاصل کند که به نتایج مطلوب دست خواهد یافت.
هدف مکمل شاپ معرفی انواع محصولات بدنسازی و مطالعه آن توسط کاربران مکمل شاپ سطح علمی بازدید کنندگان را بالا خواهد رفت و انتخاب مکمل را برای ورزشکاران راحت تر می کند.
✔ مکمل بدنسازی اورجینال  ( مکمل اورجینال  )
مکمل شاپ دارای 3 دسته از باب کیفیت می باشند.
مکمل اورجینال
مکمل چینی
مکمل ایرانی
✔ تشخیص مکمل بدنسازی اصل از مکمل های تقلبی و غیر اورجینال
متاسفانه اکثر مکمل های بدنسازی موجود در بازار ایران و یا داروخانه ها اورجینال نیستند و اینکه کیفیت این محصولات به چه صورت می باشد و یا از چه مواد و یا در کجا ساخته می شوند مشخص نیست . به طورکلی مکمل های بدنسازی و غذایی اگر اصل نباشند ، علاوه بر نداشتن فایده ، می توانند زیان هم برسانند .
برخی از راه های تشخیص مکمل های بدنسازی اورجینال از مکمل های بدنسازی غیر اورجینال و تقلبی :
با توجه به نکته های زیر می توانید شانس تشخیص مکمل های بدنسازی اصل از مکمل های تقلبی را افزایش دهید
✔ تاریخ انقضای مکمل در اکثر کمپانی ها نباید به رنگ قرمز باشد و این مسئله احتمال تقلبی بودن آن را زیاد می کند .
✔ پودر مکمل ها باید یک دست و یک رنگ باشد . وجود دانه های رنگی در بین پودر نشانه تقلبی بودن آن است . ( البته نه در همه موارد )
✔ مکمل بدنسازی اورجینال نباید بوی بد داشته باشد .
✔ چنانچه مقداری از پودرمکمل را در دهان بگذارید هرچه مقدار چسبندگی آن در دهان بیشتر باشد کیفیت و احتمال اورجینال بودنش بیشتر می باشد .
✔ پودرهای پروتئین وی ۱۰۰ % نباید زیاد شیرین باشند .
✔ بیشتر کمپانی های معتبر تولید کننده مکمل بر روی درب قوطی ها و پیمانه محصولاتشان ، لوگوی شرکت خود را چاپ و یا حک می کنند و عدم وجود این آرم شرکت احتمال تقلبی بودن محصول را بالا می برد . ( البته این مسئله قطعی و 100 % نیست )
✔ مکمل های کیسه ای داری پلمپ زیپی باید از نظر کیسه ، چاپ و پلمپ با کیفیت و بدون زدگی باشد .
✔ همواره به این نکته توجه داشته باشید که داشتن هولگرام دلیل بر اورجینال بودن مکمل بدن سازی و غذایی نیست .
✔ قوطی و کیسه های کوچک با وزن زیاد مکمل ، اغلب تقلبی هستند .
✔ اسکن بارکد روی مکمل میبایست وارد سایت اصلی آن شرکت شود .
✔ میزان وزن مکمل باید دقیق باشد اگر سنگین یا سبک تر باشد تقلبی است .
✔ اطلاعات خود را با مطالعه و بازدید از سایت های معتبر افزایش دهید و همواره پس از خرید مکمل با مراجعه به وب سایت شرکت تولید کننده محصول خود را با نمونه شرکت مقایسه کنید .
✔ همیشه به این نکته توجه داشته باشید که طعم درج شده بر روی مکمل با طعم پودر داخل مکمل یکی باشد .
✔ مکمل های تقلبی دارای قیمت خیلی پایینی هستند فریب قیمت کم را نخورید .
✔ همواره توجه داشته باشید که افزایش غیرعادی وزن بدن و پف کردن صورت و عضلات نشان دهنده غیر اورجینال بودن محصول و وجود مواد مضری مثل کورتون در مکمل می باشد .
★ مکمل پروتئین :
این مکمل مهمترین پروتئین مورد نیاز بدن بدنسازان می باشد و در واقع پودر پروتئین بلوک های ضروری ساختمان بدن شما هستند.این مکمل ها انرژی لازم برای تمین خوب شما را فراهم می کنند و همچنین نقش مهمی در کیفیت و بهبود عضلات شما دارند.
آنچه در انتخاب یک مکمل مهم است فقط کیفیت و محتوای آن نمی باشد بلکه طعم و مزه آن در لذت بردن شخص از آن مکمل پروتئین و در نتیجه رسیدن به نتیجه بهتر بسیار موثر می باشد. انواع مختلفی از پروتئین وجود دارد که ما در این قسمت بعضی از آن ها را معرفی خواهیم کرد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان reza-fablog و آدرس rezafathabadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com